dinsdag 5 september 2023

πŸ’‘ Dit moet je weten volgens Martha Peace

Stel je voor dat ik je een stuk taart 🍰 beloof. Je verheugt je erop, maar dan zet ik een bord spruiten πŸ₯¦ voor je neer. Daar dacht ik aan toen ik aan dit bericht begon. Ik beloofde de vorige keer dat ik een iets positiever bericht zou schrijven. Iets in me zegt: sla maar over; zeg gelijk waar je het niet mee eens ben. Ik doe het niet. Dat zou net zo teleurstellend zijn als spruitjes in plaats van taart. πŸ˜”

Wat moeten vrouwen over God weten
Vandaag deel ik een selectie uit wat Martha Peace zegt dat wij als vrouwen over God zouden moeten weten. Je vindt het op pagina 30-32.


πŸ’‘ Dit is wat je moet weten volgens Martha Peace [1]

1️⃣ God is genadig, rechtvaardig en ontfermend (Lees: Psalm 116:1,2,5)
Omdat God genadig en ontfermend is, is Hij bewogen met jouw worstelingen en met de pijn die je voelt. God zal op Zijn genadige manier met jou wandelen door alle omstandigheden die je ondervindt. Hij zal naar je luisteren als je het tot hem uitschreeuwt. Hij zal Zijn zorg over je uitstorten. Omdat God heilig is, zal Zijn zorg altijd goed en rechtvaardig zijn. Je kunt Hem volledig vertrouwen.

2️⃣ Gods kracht en begrip zijn oneindig (Lees: Psalm 147:3,5)
Omdat Gods kracht en begrip oneindig zijn, weet Hij wat je wilt, voelt, verlangt en nodig hebt. Hij overziet alle mogelijke opties. Er is geen grens aan Zijn inzicht. Dat stelt Hem in staat om vast te stellen wat het beste voor jou is en hoe jij Hem het meest kunt verheerlijken. Er is ook geen grens aan Zijn kracht om voor jou te zorgen. Hij kan je hart genezen, zelfs als het gebroken is.

3️⃣ God werkt doelgericht in jouw leven (Lees: Romeinen 8:28-29)
God belooft alle ervaringen van jouw leven, inclusief het kwaad dat jou werd aangedaan, ten goede te gebruiken πŸ™Œ

Ik deel deze 3 eigenschappen van God omdat ze zo mooi zijn. Klik op de gele linkjes en lees de Bijbelteksten in hun context: God is genadig, Zijn begrip is oneindig en als je Zijn kind bent, belooft Hij dat Hij alle dingen ten goede zal gebruiken. Geloof je dat?
---

🍰 Hoe voel je je wanneer je iets positiefs verwacht, maar uiteindelijk iets teleurstellends ontvangt, vergelijkbaar met taart verwachten en spruiten krijgen? Heb je ooit zoiets meegemaakt? 

Volgende keer 
En onthoud, de volgende keer krijg je spruitjes! πŸ˜„πŸ₯¦

---

[1] Met toestemming overgenomen uit: De Godvrezende vrouw ISBN: 9789079465521

1 opmerking:

  1. Mooi Aritha. Met zulke bemoedigingen kunnen wij vrouwen weer verder. Toch?

    Vorige week zondag had onze predikant het over de rol van de vrouw. Zo mooi hoe hij het verwoordde. Wij leggen onderdanigheid en als een hulpe tegenover vaak negatief uit. Het 'hulpe' noemen we eerder minderwaardig hulpje. Zingen we in psalm 118 niet: De HEER is mij tot hulp en sterkte? Niets minderwaardigs aan dus! Christus is ook ons tot hulp! Een volgende keer gaat hij het over de rol van de man hebben. Ik ben benieuwd! Mocht je de preek willen beluisteren? Hier is de link:
    https://kerkdienstgemist.nl/stations/241/events/recording/169312320000241

    BeantwoordenVerwijderen